۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶

زمان‌بندی برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعلام شد

زمان‌بندی برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعلام شد

برنامه پیشنهادی برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مجمع مشورتی این شورا اعلام شد که بر اساس آن در طول سال ۱۴۰۰ شاهد برگزاری شش جلسه شورا و ۱۲ جلسه مجمع مشورتی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برنامه پیشنهادی جلسات این شورا و همچنین مجمع مشورتی آن در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد که بر اساس آن مقرر شده است تا در این سال شاهد برگزاری شش جلسه شورا و ۱۲ جلسه مجمع مشورتی آن باشیم.

بر اساس برنامه پیشنهادی اعلام شده اولین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال جدید، ۲۱ فروردین‌ماه برگزار خواهد شد. این جلسه پنجاه و سومین جلسه شورای توسعه خواهد بود. ۱۵ تیر، ۱۶ شهریور، ۱۱ آبان، هفتم دی و ۱۷ اسفند، برنامه جلسات دوم تا ششم شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال جدید خواهد بود.

همچنین بر اساس برنامه پیشنهادی اولین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی که صد و سیزدهمین جلسه این مجمع خواهد بود، ۲۹ فروردین‌ماه برگزار می‌شود. جلسه دوم این مجمع نیز ۲۶ فروردین و جلسه سوم سال ۱۴۰۰ نیز ۲۳ خردادماه برگزار خواهد شد.

۲۰ تیر، ۱۷ مرداد، ۲۱ شهریور، ۱۸ مهر، ۲۳ آبان، ۲۱ آذر، ۱۹ دی، ۱۷ بهمن و ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ دیگر تاریخ‌های برگزاری جلسات مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی خواهد بود.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی یکی از مهمترین شوراهای تصمیم‌ساز و سیاست‌گذار در امور قرآنی بوده و بسیاری آن را مجلس قانونگذاری در عرصه قرآن می‌دانند. این شورا از جمله شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و مصوبات آن به مثابه قانون بوده و لازم‌الاجراست. جلسات این شورا هر دو ماه یک بار برگزار می‌شود.

همچنین مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان بازوی کارشناسی شورای توسعه به شمار می‌رود و جلسات آن به صورت ماهانه برگزار می‌شود. دستور جلساتی که قرار باشد در شورای توسعه به بحث گذاشته شود، ابتدا در مجمع مشورتی مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 5178081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha